RSS

ZONA Ψ

ABSENTEISMUL

  •        Absenteismul poate  fi  definit  ca  lipsa  de  la  şcoală  pe  o perioadă  îndelungată  de  timp  a  elevilor  care urmează  învăţământul  formal  sau  non-formal unde  prezenţa  este  obligatorie.
  •        Elevul primeşte absenţă atunci când lipseşte de la oră chiar dacă se află în incinta şcolii.
  •        Absenţele  sunt  înregistrate  într-un  document şcolar numit catalog.
  •        Absenţele nemotivate sunt asociate conceptului de absenteism.
  •       Abandonul şcolar  reprezintă  forma extremă a absenteismului.
  •       Potrivit unui studiu realizat de Educaţia 2000 plus şi Unicef, absenteismul şcolar a crescut cu 10 procente, ca urmare a crizei, iar de aici la abandonul şcolar nu e decât un pas.

ABSENTEISMUL ŞCOLAR , O REALITATE A ZILELOR NOASTRE

CAUZELE ABSENTEISMULUI

Imaturitatea şcolară şi inadaptarea şcolară

-Orice formă de devianţă şcolară presupune implicit o formă de inadaptare.

-Datorită imaturităţii şcolare, elevii pot avea rezultate mai puţin bune la învăţătură. Dar există elevi, apţi pentru activitatea şcolară, care înregistrează eşecuri în învăţare datorate unor comportamente deviante.

  • Situaţia economică precară a multor familii;
  • Mediul  în  care  trăiesc  copiii, numărul  mare  de  copii şi precaritatea  mijloacelor  de  subzistenţă  contribuie  la  o sărăcie avansată;
  • Grija faţă de fraţii mai mici îi ţine departe de şcoală;
  • Lipsa condiţiilor normale de trai şi de studiu;
  • Lipsa modelelor familiale-percepţia părinţilor despre rolul şi importanţa educaţiei;
  • Preluarea activităţilor gospodăreşti;
  • Alimentaţia insuficientă şi nediversificată;
  • Nesupravegherea copiilor rămaşi în grija rudelor;
  • Plecarea părinţilor în străinătate de asemenea are un impact negativ asupra copilului, pentru că acesta se simte abandonat.

Demersul didactic nu are succes decât dacă toţi factorii se implică în mod egal şi constant în educaţia copilului, a fost demonstrată. Elevii ştiu ce vor în cadrul şcolii, ce metode îi atrage în demersul didactic, profesorii ştiu ce metode le plac elevilor şi le aplică la clasă, elevii conştientizează ce probleme au în familie şi faptul că sunt grave, îi afectează la şcoală.

Deşi unii părinţi consideră important să se intereseze de propriul copil la şcoală, cunosc profesorii şi prietenii copilului lor, există un procent destul de numeros de părinţi care se confruntă cu probleme financiare şi dezechilibru familial, fapt ce se repercutează asupra performanţelor elevilor/copiilor lor.

…. Interacţiunea pozitivă
părinţi – copii –  şcoală – comunitate
reprezintă o soluţie şi o condiţie esenţială
în rezolvarea cu succes a problemelor şcolare…

      

Anunțuri
 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: